Höststädning 2021 avklarad!

Till er som blev kallade och kom till höststädningen: Tack för arbetsinsatsen! Snyggt jobbat!

 


Så här fint är det nu på bryggan och i slänten!
Tre stora herrelösa skräphögar blev det!
Till vårstädningen kommer vi att elda upp eller köra iväg högarna till återvinning.

Om du saknar nåt som “ju bara skulle ligga” eller vill ha nåt från högen? Bara rota och ta det ni fyndat och lägg det under din båt, så vet alla att det inte är herrelösa prylar.

Städteamet har även plockat bort alla tampar från bryggan,
enligt hamnförordningen.

Det är oklart om de bara är bortglömda eller herrelösa, men tamparna hänger utanför motorboden i väntan på sina rättmätige ägare eller att tillfalla SSG.

Ni som under året har avvikit från arbetsplikt en eller flera gånger utan att tillsätta någon ersättare och/eller ens besvärat sig med att lämna något giltigt skäl till hamnfögderiet kommer att motta pliktavgift och/eller varning enligt Förordning rörande allmänt arbete, §5 och §7. Överklagande kan ske skriftligen till styrelsen, för att få pliktavgift och varning hävd, även detta är reglerat i Förordning rörande allmänt arbete §7.

Med det sagt, sätter jag punkt för SSG:s hamnarbete under 2021 och önskar alla en mysig vinterdvala, så ses vi på hamnplanen till våren!

Om bojbesiktning inför sjösättningen 2022

Vill återigen påminna om att jag provar “självbesiktning” av bojar inför sjösättningen 2022. Jag har hängt ett skjutmått i klubbhuset, som ni kan låna under vintern.

– Bojutrustningen skall vara märkt med ägarens eller båtens namn

– Kättingen skall ha längd enligt »bryggfogdens anvisningar

– Kättinglänkarnas tjocklek får inte vara mindre än 6 mm

– Bojstenens ten får inte ha en tjocklek som är mindre än 8 mm.

Fixa bojutrustningen om ni har underkänt er själva!!

Hugg sedan tag i mig, Robin, Patrik eller Bosse för att få din bojutrustning besiktad och godkänd senast 9:e april 2022.

image_printSkrivut

Om Bosse

Belåten ägare av en Laurinkoster
Det här inlägget postades i Hamnen. Bokmärk permalänken.